Blokhuispoort, 5,-
The Miseries + The Black Cult + The Homesick
Folkie goes punk. Superlekker.
Een regelrechte hit op zowel Welcome To The Village als Into The Great Wide Open, straks gewoon bij ons op het podium. Tim Knol en zijn garagepunkrockband The Miseries. Ze staan, samen met The Black Cult en The Homesick, op vrijdag 9 januari in Leeuwarden. De online vvk loopt tot 13.00 uur die dag, maar wees er snel bij want dit kan wel eens hard gaan! Eventueel zijn aan de deur nog kaarten te verkrijgen, of gewoon bij King Kong.
Tim Knol speelde al jaren met het idee om een punkrockbandje te beginnen. Even iets anders dan zijn succesvolle folky solo-carrière. Nu, met The Miseries, is er eindelijk een vorm waar hij de muziek kan maken die hij niet op zijn eigen platen kwijt kan. Samen met drie vrienden uit Hoorn schreef hij een stapel harde, puntige en catchy liedjes met een rauw randje, waarmee hij afgelopen zomer al flink succesvol was. Oerol, de Zwarte Cross, ITGWO en ons eigen Welcome To The Village; allemaal gingen ze plat voor de onstuimige storm die Tim en zijn mannen. Lekker punky en snel, maar ondertussen technisch best wel slim. Rock on, Tim. Rock on.
Als support neemt hij The Black Cult mee uit Groningen, wat zo?n beetje de garagehoofdstad van Nederland begint te worden. Hun aanstekelijke mix van garage, punk en pop doet verlangen naar meer, als iedere goeie verslaving. Rock ?n roll zoals het moet zijn. Snel, hard en retestrak. Leren jackie aan en gaan! The Miseries en The Black Cult hebben naast hun voorliefde voor punk en garagerock een ander ding gemeen. Ze brachten allebei een single uit op Tender Records, het vinyl-only label van, jawel, Tim Knol.
Daar voegen we zelf graag nog een local support aan toe: The Homesick. Drie jonge post-pop-baasjes uit Dokkum-Noord die samen puntige, dwarse en vooral aanstekelijke popliedjes door een stoffige tape recorder halen en een supertoffe sound neerzetten. Met EP Twst Yr Wrsts debuteert The Homesick dit najaar op Subroutine Records. Kom dus vooral op tijd. *hinthint*.
Poster: Dennis Keeskamp.